Ønsket situasjon:
- Krav om bestått test før tildeling av ident for å sikre at de ansatte har den ønskede kunnskapen om pålogg, passord, informasjonssikkerhet m.m.
Ønskede gevinster:
- Mindre belastning på support
- Bedre utnyttelse av arbeidstiden for de ansatte - mindre frustrasjon hos de ansatte angående tid som går bort til knoting og samtaler med support eller andre ansatte
Mulig gjennomføring;
De nyansatte må:
- Få tilsendt nødvendig matriell sammen med ansettelsespapirene
- Tilbud om å ta testen før de har startet i jobben i de tilfellene det er nødvendig at arbeidstaker må ha tilgang til systemet allerede fra første arbeidsdag
- Få tilgang til en eller flere før-tester på internett slik at de kan få en pekepinn på hvordan dette foregår
- Ha mulighet til å komme med spørsmål til en veileder dersom noe er uklart
- Få raskt tilbud om gjennomføring av test etter at de har startet i jobben i de tilfellene det ikke kreves at de må ha tilgang til systemet fra dag 1
- Få raskt tilbud om kurs dersom det viser seg å være nødvendig
1 kommentar:
Du beskriver bruk av tester som del av opplæring og sjekk av forkunnskaper. Veldig spennende. En utfordring jeg ser for meg, er å fange opp hver gang når noen har tatt en ny test, og følge dette opp. Det er ikke noen varslingsmekanisme i it´s learning, men det er mulig det er det i andre systemer. Jeg liker godt at du starter med å beskrive ønsket situasjon og gevinst, og så går over til mulig gjennomføring. Dette er en god måte å tenke på!
Legg inn en kommentar