mandag 15. desember 2008

Litt drodling rundt faget "LMS, ped......." og litt til

Har ventet på den engelske førjulsgaven fra Svend Andreas og nå kom den. Har så vidt sett på den og det ser spennende ut. Har egentlig litt for mye å ta meg til før jul til å kunne sette meg ned med den, men det spørs om jeg klarer vente helt til juledagene.

Funderer på om jeg skal ta et fag neste semester også, og da faget Pedagogisk bruk av automatiserte tester. Ser at noe av stoffet vil bli repetisjon av det vi har hatt i høst, men det vil også bli en del nytt.

Jeg har hatt det utrolig kjekt i høst med å lese og gjøre oppgaver i dette faget, selv om jeg skulle ønske at det var strengere frister for innlevering av oppgaver. Det har ikke vært like enkelt å få til gode diskusjoner i forum når vi er på så forskjellig steder i studiet. Heller ikke enkelt å få gjort alle oppgavene like bra som en ønsker. Heldigvis har det vært en liten gruppe medstudenter som har gjort unna oppgavene etter hvert som de ble lagt ut. Takk til dere. Regner med at det er flere av oss som har vært og kanskje er kritisk til at det tar så lang tid før oppgavene blir rettet og vi får en tilbakemelding. Kanskje det ikke hadde blitt slik dersom alle hadde vært flinkere til å levere oppgavene for en modul før neste kom.

Så, dersom jeg blir spurt kommer jeg absolutt til å anbefale dette faget. Tror nemlig det kan bli enda bedre med litt små justeringer i forhold til opplegget nå i høst.


.

3 kommentarer:

Eva Nohr sa...

Hei igjen og god jul.
Jeg vurderer også å ta kurset "pedagogisk bruk av automatiserte tester" på vårhalvåret. Jeg vil tro vi har noen fordeler med det kurset vi nettopp har tatt. Kanskje vi sees der da?

Ellers er jeg enig dine vurderinger rundt høstens kurs. Jeg skulle i tillegg ønske litt raskere tilbakemelding på oppgavene. For at vurdering skal ha en lærende effekt bør den komme relativt umiddelbart slik at man kan ta med seg både positive og negative innspill videre i arbeidene.
Ønsker deg og dine en fortsatt god jul.

Unknown sa...

Flotte tilbakemeldinger, og jeg tror også frister er lurt. Problemet med rask oppfølging i høst, har rett og slett vært arbeidsmengden. Jeg har laget hele faget alene, fortløpende, og det skulle vært flere som lagde det og det skulle vært ferdig i sommerferien, men slik ble det ikke. Med mye å gjøre totalt sett (mye annen undervisning) ble det derfor ikke satt opp frister for å levere øvingene, og ikke så god oppfølging som jeg skulle sett selv.

Nyttårsforsettet er klart: Neste gang skal det følges tett opp, for som Eva sier: Det blir mindre læringseffekt av vurderingen jo mer tid som går.


Ann-Kristin Steinsvik
sa...

Høres veldig bra ut Svend Andreas.

Jeg har nemlig meldt meg på faget "pedagogisk bruk av automatiserte tester", og blir det noe av ønsker jeg meg selvfølgelig raskere tilbakemeldinger. Så, Eva jeg håper du melder deg på. Det hadde vært hyggelig å kunne samarbeide med deg selv om du jobber med barn/ungdomog jeg voksne. Tror absolutt vi kan dra nytte av hverandre.